.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
داخلی‌سازی ۳۰ محصول صنعتی وارداتی در مازندران
صنایع مازندران بویژه شرکت‌های دانش بنیان امسال ۳۰ محصول وارداتی را داخلی سازی کرده‌اند.

به گزارش شمال نیوز، جهانگیر بائی لاشکی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان داخلی‌سازی ۳۰ محصول صنعتی وارداتی در استان، گفت: در داخلی سازی این محصولات ۱۴ شرکت که بیشترشان دانش بنیان هستند، دخیل بودند.

او افزود: با ساخت این محصولات که در چارچوب طرح ملی نهضت ساخت داخل رخ داد، ۱۰۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.

بایی لاشکی ۲۵ میلیون دلار از صرفه جویی انجام شده را مربوط به تولید داخلی انواع نخ در حوزه نساجی اعلام کرد و گفت: ۲۶ میلیون دلار از صرفه جویی با ساخت کوره در حوزه فلزی، ۲۵/۵ میلیون دلار با تولید کنسانتره پودر پروتئینی آب پنیر در صنایع غذایی، ۲/۲ میلیون دلار با ساخت قطعات کارخانجات سیمان، بیش از یک و نیم میلیون دلار نیز با تولید در حوزه صنایع حمل و نقل و بیش از نیم میلیون دلار با پروژکتور‌های ضدانفجار در حوزه برق و الکترونیک و بقیه نیز با تولید موتور‌های دی سی (DC) فن یخچال و پمپ‌های آب محقق شده است.

او با اعلام این که مازندران با تحقق ۲۲۹ درصدی سهم استان در طرح ملی نهضت ساخت داخل در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد، سهم هدف گذاری شده برای استان تا پایان امسال را تحقق ۸۵ میلیون دلاری صرفه جویی ارزی برشمرد.

معاون صمت از شناسایی ۳۲ واحد تولیدی توانمند در استان با توان تولید ۱۳۰ قلم کالای وارداتی در داخل خبر داد و افزود: با تولید این تعداد قلم کالای وارداتی در آینده و در حمایت از تولید داخلی، محدودیت در واردات این کالا‌ها اجرا خواهد شد.

بایی لاشکی گفت: مازندران پارسال با بومی سازی بیش از ۴۰ محصول وارداتی در ۱۴ واحد تولیدی، بیش از ۹۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را محقق کرده بود.

مازندران از نظر تعداد واحد‌های صنعتی رتبه هشتم کشور قرار دارد و از لحاظ اشتغال صنعتی با بیش از ۳۲۷ هزار شاغل در این بخش رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.259 seconds.